Over ons

Marketing Midden-Groningen (MMG) zet zich in voor het bekend maken van toeristische voorzieningen in Midden-Groningen. Dit kunnen musea, theaters en evenementen zijn, maar ook hotels, natuurgebieden, routes, kerken, molens en winkeltjes. Het aantal voorzieningen in de gemeente is groot, maar nog niet altijd even bekend. Via allerlei soorten media proberen wij meer bekendheid te geven aan al die pareltjes in onze gemeente.

Midden-Groningen is een fusie van de voormalige gemeentes Slochteren, Menterwolde en Hoogezand-Sappemeer. Per 1 januari 2018 is MMG de opvolger van de VVV's in Slochteren, Hoogezand en Sappemeer. In Midden-Groningen zijn sinds die tijd geen fysieke VVV kantoren meer. In plaats daarvan maakt MMG online promotie voor het gebied. Drukwerk zoals folders en Uit Agenda's liggen verspreid door de gemeente bij allerhande toeristische, recreatieve en culturele ondernemers. Iedereen die op zoek is naar toeristische informatie over Midden-Groningen of zelf werkzaam is in deze sectoren, kan contact met ons opnemen voor meer informatie.

Met behulp van subsidie van de gemeente Midden-Groningen en bijdragen van ondernemers voeren wij de volgende werkzaamheden uit:

  • Alle voorzieningen verzamelen op onze website Ontdek Midden-Groningen. Hierop is ook onze Uit agenda van de regio te vinden.
  • We verzorgen rubrieken in twee kranten onder de naam ‘Ontdek Midden-Groningen’ (tweewekelijks in de HS krant en maandelijks in de Regiokrant) waarin ondernemers en instellingen worden uitgelicht. Ook leveren we regelmatig persberichten en foto’s aan deze en andere media.
  • Drie keer per jaar brengen we de papieren Uit Agenda uit. Deze wordt verspreid over 150 adressen met een oplage van ca. 10.000 stuks. Daarnaast produceren en verspreiden we folders over wat er allemaal te doen is in Midden-Groningen en speciale uitgaven zoals de folder ‘Kerken en molens’, de ‘Terrasjesgids’ en de ‘Buitenspeelkaart’.
  • Met onze Facebookpagina ‘Ontdek Midden-Groningen’ bereiken we per maand 35.000 á 50.000 personen. Naast gewone berichten zetten we ook Facebookmarketing (betaalde berichten) in voor onze leden.
  • We ondersteunen evenementen zoals de Dag van het Schildmeer.
  • We zijn een vraagbaak voor onze leden op het gebied van social media, evenementen, subsidies, routes etc.
  • Onze stand is regelmatig te vinden op beurzen en evenementen om onze regio en onze leden te promoten (Art Carnivale, Dag van het Schildmeer).
  • We geven vroegtijdig evenementen door aan Marketing Groningen en zorgen dat onze regio zo goed mogelijk op Visit Groningen en in hun magazines is vertegenwoordigd
  • We zorgen dat leden met elkaar in contact komen en nieuwe dingen leren door bijeenkomsten te organiseren.
  • Samen met de gemeente Midden-Groningen kijken we hoe we toerisme kunnen stimuleren en organiseren we bijeenkomsten en workshops.
  • We behartigen waar nodig de belangen van onze leden.
  • We maken deel uit van de Groninger Toerisme Coöperatie, werken samen met andere ondernemersverenigingen in de regio en hebben regelmatig overleg met Marketing Groningen en de andere regiomarketingorganisaties.

Marketing Midden-Groningen is een vereniging met een bestuur en een uitvoerende staf, bestaande uit drie personen. Het bestuur vergadert minimaal zes keer per jaar en bestaat uit actieve leden die de regio een warm hart toedragen. Voorzitter is Marjon Edzes. De dagelijkse werkzaamheden worden verricht op ons kantoor in Slochteren.

Marleen | directeur | verantwoordelijk voor beleid MMG | adviseert en ondersteunt leden | houdt van spelletjes doen, gaat graag eropuit | veel ervaring met media, online en offline

Anna | projectmanager | initieert en realiseert projecten | ondersteunt evenementen | liefhebber van film, muziek, theater, musea en literatuur | nieuwsgierig, betrokken en vastberaden

Mary | office manager | ondersteunt projecten | leden- en financiële administratie | liefhebber van tuinen, natuur en het onverwachte | veelzijdig, accuraat en scherpe blik

 

Van links naar rechts Peter Molter, Marian van Dijken, Gea Broenink, Marleen Godlieb (directeur), Nynke van Hoorn, Rob Bezema en Salome de Vries (Henk Bleker ontbreekt op de foto).
Facebookmail